Selecteer een pagina

FAQ – trainingsbegeleiding

door | 22 mrt 2021

Onderstaand kun je een aantal veelgestelde vragen rondom onze trainingsbegeleiding teruglezen… 

Hoe kan ik bepalen of ik een Starter / Moderate of Advanced programma moet kiezen?

Dit kan je beste doen d.m.v. het beantwoorden van de volgende vraag: heb ik 5x of vaker de afstand van het programma dat een niveau lager ligt kunnen lopen?

Uitleg: heb je de afgelopen 12 maanden minder dan 5x (of nog nooit) een 21km gelopen dan start je met het BEGINNER programma. Om voor het MODERATE programma te gaan moet je 5x of vaker een 21km gelopen hebben in de afgelopen 12 maanden. Wil je voor het ADVANCED programma gaan dan is het zaak 5x of vaker een 42km gelopen te hebben in de afgelopen 24 maanden.

Op welke manier heb ik contact met de trainer? Hoeveel contactmomenten heb ik met de trainer en op welke momenten?

Het contact met onze trainer is er per e-mail. Er zijn geen vaste contactmomenten en je kan altijd vragen stellen. Dit is een vloeiend proces.

Wat kan ik het beste doen als ik een training niet kan uitvoeren?

Dan sla je de training simpelweg over. Er is niks mis met het overslaan van een training door bepaalde omstandigheden. Ga ook gewoon verder waar je gebleven bent in de week. De trainingsdagen zijn met een bepaalde reden achter elkaar verwerkt dus kan je beste niet wisselen van trainingen.

Krijg ik uitleg / begeleiding bij de krachtoefeningen?

De video’s bij de betreffende oefeningen zijn door middel van een link gekoppeld aan je trainingsprogramma.

Uit hoeveel looptrainingen per week bestaat het programma? En hoeveel kracht- en mobiliteitstrainingen?

Dit is verdeeld in 3 om 3: 3 looptrainingen en 3 kracht- en mobiliteitstrainingen.

Kan ik zelf bepalen op welke dagen de trainingen worden ingepland?

Dit kan enigszins in overleg gedaan worden. Wel worden de trainingen met bepaalde redenen in die volgorde ingepland om zo een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Het advies is om dit aan te houden.

Ik heb verschillende wedstrijden al gepland. Hoe houden jullie in mijn schema hier rekening mee?

Ja, de wedstrijden die je hebt ingepland zullen zo veel mogelijk verwerkt worden in je programma. Om overbelasting te voorkomen kunnen wij wel meedenken in het plannen van je wedstrijden.

Welke materialen heb ik nodig voor de krachttraining? 

  • 1x een kettlebell, je kiest zelf een gewicht tussen de 8kg-16kg
  • Een mini elastic band: deze krijg je van ons als je kiest voor begeleid trainen
  • Step up: een verhoging waar je op kan stappen. Dit mag van een stapel boeken tot een bierkratje tot echte step zijn.
  • Een stang of stok of bezemsteel.

Wat voor een sporthorloge heb ik nodig voor mijn looptrainingen? 

In ieder geval een horloge waarop je gemiddelde snelheid per km’s kan worden weergegeven.

Hoe wordt mijn vooruitgang gemeten? 

Dit zal d.m.v. looptesten gedaan worden. Aan het begin van het traject doe je een looptest om zo je looptempo’s te bepalen. Deze zullen we gaandeweg nog een aantal keer doen om je voortgang te meten.

Worden er ook live-trainingen gegeven vanuit de MST Academy?

Het plan is dat er live trainingen op verschillende locaties in het land worden georganiseerd op het moment dat we weer met groepen mogen samenkomen. 

Waar kan ik nog meer vragen stellen? 

Mail voor vragen naar training@mudsweattrails.nl

Splash this around